Сьогодні в нас на не пристебнуті ремені безпеки дивляться крізь пальці. Дійсно - є ж виїзд на зустрічну смугу, проїзд на забороняючий сигнал світлофора, нарешті, нетверезий стан за кермом. Ремінь безпеки на фоні цих порушень видається дрібницею. А дарма!

Кількість загиблих у незначних ДТП говорить сама за себе. Фара розбита, подряпини капоту, бампер від удару ззаду зігнуло, а з автомобіля дістають мертві тіла. Приходить нерозуміння при перегляді фотоматеріалів із подібних ДТП. Автомобілістів необхідно карати штрафами нещадно, переводити дане порушення ПДР із розряду “другорядних” у розряд найгрубіших. Карати, незважаючи на обурення, не дивлячись на невдоволеність, адже цим ми зможемо вберегти не одне людське життя.

Штраф за це порушення передбачається від 51 до 85 гривень. Що залишається робити - українські водії, всупереч здоровому глузду, більше штрафів бояться, ніж могили. Один рух рукою перед тим, як рушити з місця, - і десятків смертей не було б. Один легкий рух - і багато людей, які зламали собі все, що можна було зламати, були б живими. Але трапляється те, що трапляється. І буде траплятися й надалі, якщо не пройде злам у свідомості. Однак не той злам, що виникає при вибиванні лобового скла автомобіля, а той, який дозволить сотням українців при скоєнні дорожньо-транспортних пригод мати шанс…

Деякі противники ременя безпеки стверджують, ніби при аварії можна “зорієнтуватися”, і вчинити “за обставинами”, а ремінь діям водія, направленим на врятування свого життя, може лише перешкодити. Американські учені з університету штату Мічиган провели незалежне дослідження, щоб не відповісти на питання “що відбувається з тілом людини при зіткненні на швидкості 50 миль (80км/год)”, і за який часовий відрізок. Тіла манекенів, що змальовують пасажирів, і водія після зіткнення продовжують рух вперед з тією ж швидкістю. Манекени ламають руки і ноги об приладову дошку, розбивають напхане електронікою тіло об рульове колесо. Страшний підсумок дослідження датчиків - декілька смертей сталися менш, ніж за дві десяті частки секунди. Що можна встигнути за настільки короткий проміжок часу? Дуже багато що. Моргнути, наприклад. Людина не встигає навіть побачити і усвідомити власну смерть. Але краще про таке не знати і не говорити. Схильні до математичної точності японці підрахували, що користування ременями безпеки допомагає уникнути загибелі в 75 випадках з 100. Громадяни цієї країни життям своїм дорожать, тому не пристебнуті японці зустрічаються лише у фантастичних фільмах. У США обнародувані такі дані: ремені допомагають уникнути смерті при зіткненні в 77 випадках з 100, а при перекиданні - в 91 випадку.

Найстрашніше - без ременів безпеки люди гинуть навіть при слабких зіткненнях - на швидкості в 20 км/год.

Статисти підрахували, що 90% учасників руху, які не користуються ременем безпеки під час виникнення ДТП, гинуть або отримують важкі травми. Чи це дійсно так?

Що ж трапляється насправді з людьми, які перебувають в автомобілі при зіткненні? Яка ефективність ременів безпеки в цьому випадку? Вони стримують переміщення самих людей у момент зіткнення чи перекидання. Під дією сил інерції люди, переміщуючись, травмуються через удари в різні предмети, викидаються з автомобіля через лобове скло, стукаються одне в одного. Саме в цей момент вони, в основному, отримують травми.

Виходячи з цього, роль та значення ременів безпеки в зменшенні запобігання щодо пересування людини в середині автомобіля велика та доведена. Головне в цьому випадку - втримати людину на місці і тим самим захистити її від травм чи, в певній мірі, зменшити їх важкість.

Щоб оцінити ступінь зниження ризику при використанні ременів безпеки, потрібно звернутися до результатів дослідження методом швидкісної зйомки, згідно з даними якої в момент здійснення наїзду дослідного автомобіля на нерухому перешкоду зі швидкістю 80 кілометрів на годину проходить таке:
0,026 секунди після удару: вдавлюється бампер; сила у тридцять раз більша за вагу машини, зупиняє її рух на лінії переднього сидіння, тоді як пасажири випробувальної машини, якщо вони не пристебнуті ременем безпеки, продовжують рухатися в салоні машини зі швидкістю кілометрів на годину;
0,039 секунди після удару: водій разом із сидінням стрімко рухається вперед на 15 сантиметрів;
0,044 секунди після удару: водій грудною кліткою зламує руль;
0,050 секунди після удару: швидкість машини стрімко падає, що на всіх пасажирів починає діяти сила, яка в 80 раз перевищує їхню власну вагу; у цьому випадку (80-разове перенавантаження) м’язи рук людини, а тим більше шиї, не в змозі втримати тулуб та голову від їхнього переміщення вперед;
0,068 секунди після удару: водій із силою в 9 тонн вдаряється в панель приладів;
0,092 секунди після удару: водій та пасажир, який сидить поруч, одночасно врізаються головами в переднє лобове скло та отримують травми;
0,100 секунди після удару: водій, який зависає на рулі, відкидається назад;
0,110 секунди після удару: машина починає відкочуватись назад.

Дослідження, які проводилися підтверджують: летальні наслідки можуть траплятися навіть при швидкості 30 кілометрів на годину. Однак при ДТП, здійснених при швидкості 30,40,50 і навіть більше, ремені безпеки, якщо вони були правильно “підігнані” та пристебнуті, гарантували б збереження життя водію та пасажирам автомобіля. Зі зростанням швидкості збільшуються смертельні травми, які при швидкості 90 кілометрів на годину стають майже практично 100-відсотковими.

Статисти зазначають, що у пасажирів та водіїв, які користуються ременями безпеки, при зіткненні вдвічі більше шансів зберегти життя, а при перекиданні - у п’ять разів.

Вірогідність смертельного наслідку для водіїв, які користуються ременем безпеки, зменшується в 2,11 разу, а для пасажирів - в 3,1 від загального числа подій. У разі фронтального зіткнення використання ременів у 9 раз знижує вірогідність отримання тяжких або смертельних травм голови пасажирами, які знаходяться на передніх сидіннях!!!

У Швеції за ріку ДТП гине 620-640 чоловік (населення країни становить 8,3 мільйона чоловік). У Литві стільки ж людей гине не за рік, а за 9 місяців (населення Литви - 4 мільйони чоловік). На 1 мільйон жителів у Швеції припадає 76 загиблих в ДТП, а в Литві - 235. Можливо, литовці їздять гірше за шведів? Зовсім ні. Річ у тім, що в Швеції ременями безпеки пристібаються 83% водіїв. В Литві - лише 30%. Зверніть увагу на українців.

Схильні до математичної точності японці підрахували, що використання ременів безпеки допомагає уникнути загибелі в 75 випадках із 100. Не пристебнуті японці зустрічаються лише у фантастичних фільмах. Рушити з місця не пристебнувшись (а тим більше - не пристебнути дитину) на Заході не зважиться жодна здравомисляча людина.

Шановні водії, можливо, прочитавши цю статтю та задумавшись над результатами численних досліджень, ви зробите правильні висновки. Адже перше усвідомлення себе учасником дорожнього руху та основний критерій оцінки добросовісного водія, що має слугувати для всіх прикладом, - пристебнутий ремінь безпеки.

Пристебнутий ремінь безпеки потрібний, перш за все, вам, а не інспектору ДАІ. Вам, вашим рідним і близьким. Подумайте про них, перш ніж тиснути на педаль газу...


Источник